Zítra zabiju několik lidí
Tak už i tato věta někde v internetové diskuzi může být trestná. Svět je tak divnej.
Za komunistů byla spousta knížek tak zvaně na indexu, prakticky byly zakázány. Vtipné bylo, že tento seznam nikdy nikdo nepublikoval a že se seznam v čase různě obměňoval. Dnes jsou už dokonce zakázané jednotlivé výroky. A které to jsou, to aby taky asi nikdy nikdo nezveřejnil. Svět je tak divnej.
Ještě k těm týpkům, co někde vystřílí několik lidí ve škole. Je to hrozné divadlo a sláva nesmírná. Kdyby nechtěl budit pozornost, tak je přejede autem a nikdo z jiného okresu by se nic nedozvěděl. Na silnici je to normálka. Bohužel. Svět je tak divnej.
Komentáře
Článek byl komentován 5x.
-
Fanda on
Ne, 15th Bře 2009 12:54 pm
-
Berka on
Ne, 15th Bře 2009 6:10 pm
-
Fanda on
Ne, 15th Bře 2009 9:30 pm
-
Berka on
Ne, 15th Bře 2009 11:43 pm
-
Fanda on
Po, 16th Bře 2009 6:27 pm
Čus, to jsem zase já.
Nedá mě to abych nereagoval.
Srovnávat dnešní dobu s komunismem mě přijde docela absurdní. Rozdíl bych viděl hlavně v tom, že dnes se ty zakázané činnosti nerozdělují podle klíče – co ohrožuje nějakou zločineckou diktaturu, ale co ohrožuje svobodu. Ono každej si samozřejmě pojem svoboda vykládá jinak. A v tom je ten problém. Svoboda vůbec neznamená, že si každý může dělat a říkat co chce. Respektive teda může. Ale nesmí tím zasahovat do svobody ostatních lidí. Podle příkladu – svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu. Z toho důvodu považuji postih jedince, který – a to kdekoliv – vyhrožuje komukoliv zabitím a není to zrovna v sebeobraně za plně oprávněný. Svoboda se také musí bránit. Jinak nikdy moc dlouho nevydrží. Měj se krásně.
Ahoj, mě zase přijde naprosto v pořádku srovnávat stejný jev ve dvou režimech. Já jsem to ale nesrovnával, konstatoval jsem, že dnes je tento jev stále přítomný.
Pokud někomu hrábne a jde někoho postřílet, to s politikou nebo s režimem nemá nic společného, je to kriminální čin s jasnou sazbou: zastřelení nebo vynucená sebevražda.
To, že někdo někomu konkrétnímu řekne nebo napíše, že ho zabije, je vyhrožování a je to forma útoku. A to je taky v pořádku, že je to nežádoucí a trestné.
Ale to, že někdo prohlásí někde na internetu větu z titulku a může za to být trestán, přijde zase mě absurdní.
Ve svém příspěvku porovnáváš zločineckou diktaturu a svobodu. To jsou dva pojmy z úplně jiných světů. Socializmus byl režim, nyní je to taky režim. Pojďme srovnávat režimy. Pak zjistíme, že oba mají nějaké množství plusů a nějaké množství mínusů, každý jiné. Něco se tam dělalo tak, jinde onak. Navíc každý režim se časem mění, jsou rozdíly mezi lety 1650, 1967, 1970, 1989, 1991, 2000, 2009… a to jsou stejní lidé. Svět není černý nebo bílý, je to pestrá směsice. Komunisti nebyli jen samí zločinci, dokonce to ani nebyla většina z nich. A dnes taky nejsou všichni čistí. Ani špinaví.
Na závěr musím říct, že jsem tady a teď spokojený, jsem rád, že jsem na bohatém severu, že mi současný režim celkem vyhovuje a že si nestěžuji. Ale pamatuji si, že si svou spokojenost se současným stavem a s mou pozicí uvědomuji už od školky – to jsem si poprvé řekl, že bych nechtěl být ani jiný ani jinde.
Občas mi přijde něco jako zajímavost, tak o tom tady napíšu.
V první řadě bych chtel napsat, že to co jsem napsal jsem nemyslel vůbec nijak špatně. Bral jsem to jako zajímavou diskusi. To, že píšeš o tom co tě zaujme, jako třeba tohle mě příjde úplně super a to i přes to, že občas třeba můžu mít na něco i jiný názor. V tom případě se někdy rád přidám do diskuse a vůbec to neberu jako nějakou kritiku.
Ohledně těch režimů – samozřejmě, že máš pravdu. A taky máš pravdu v tom, že na všech jsou pozitivní věci i negativní. Ono by se možná něco pozitivního našlo i na feudalismu, nacismu, nebo fašismu. Osobně si myslím, že asi tolik jako na komunismu, ale o tom tahle diskuse neni.
Dnes máme především demokracii. Což samozřejmě nemusí být dokonalost sama, ale jak řekl Churchill, lidsto ještě na nic lepšího nepřišlo. Demokracie ale vůbec nemusí nic vypovídat o míře svobody. Je to jenom podle slovního spojení ze kterého vznikla – δήμος κράτος – vláda lidu. Lid si voli své zástupce, kteří za něj vládnou. Tomu se říká jak určitě dobře víš “zastupitelská demokracie”. A celá situace i míra svobody se odvíjí od toho, koho si lid zvolí. V tom je hlavní rozdíl oproti diktaturám. A přesně jak říkáš – ani dnes všchni nejsou čistí. Já jen dodávám, že dnes se o tom můžeš díky nepoměrně vyšší míře svobody jednak dozvědět a jednak s tím můžeš něco i dělat. Za diktatůry se většinou nedá ani jedno. Tedy nedalo se ani za komunismu. Maximálně se tak někde upálit, jako Palach.
Naprosto souhlasím s tím, že všichni komunisti nebyli zločinci. Stejně tak určitě nebyli zločinci ani všichni nacisti, nebo fašisti. Problém je v tom, že ti zločinci se většinou v každé diktatůře dostanou k moci nejrychleji. Tím nechci žádnou z těchto zvrácených ideologií obhajovat. Každá ale byla dost dobře vymyšlená na to, aby jí běžný člověk který neměl dostatek informací mohl snadno uvěřit.
To je jen můj názor, se kterým samozřejmě nemusíš souhlasit. Jen ho předkládám “do diskuse”.
Jinak by mě zajímalo, jak to s tou větou vlasně vůbec bylo. Můžeš mě prosím poslat třeba nějakej link? To jako fakt někdo někde v doskusi napsal takovou větu, jen tak bez toho obsahu který vyjadřuje a byl za to nějakým zpusobem trestán? Tak to je fakt asi dost absurní.
Tak se měj krásně
V Ománu je absolutní vládce, sultán. Ten současný, Qaboos bin Sa‘id Al Sa‘id, je dobrý a tak zemi spravuje skvěle. S nikým se nedělí o moc a nemusí každých několik let soupeřit o přízeň voličů populizmem. Vládne/spravuje zemi skoro 40 let, jeho předkové vládli několik set let, takže vedení země má skutečnou kontinuitu. Tady vládne lůza, jedny volby čehý, druhé hot. Mě to moc nevadí, netýká se mě to.
Nechci tu moc vyvolávat spory mimo téma (to raději napíšu příspěvek nebo se někde sejdeme na pivu). Dnes už se tady dávno nevolí ideály, dokonce ani strany ne. Je to souboj agentur. Dělají to stejní lidé, kteří vyrábějí reklamy prací prášky, vložky a pivo.
Větu z titulku jsem trochu přeformuloval a link jsem si neuchoval. Týpka policajti nenašli, ale tvářili se, že kdyby jo, tak by se mu snažili něco přišít. Možná klasickou poplašnou zprávu, ale to už jsem si jen domyslel.
Jo jasný. Takový věci je lepší probírat v klídku u pivka, než na netu.
Pokud chceš mít u svých příspěvků obrázek, zaregistruj se na gravataru!